Keşif Odaklı Bir Deneyim: Shape of the World
Shape of the World, oyunculara ephemerik bir birinci şahıs keşif oyunu sunuyor. Oyun, oyuncunun etkileşimiyle şekillenen, prosedürel olarak oluşturulmuş bir ortamda geçiyor. Burada amaç, bilinçli bir şekilde kaybolmak ve ardından tekrar bulunmanın keyfini çıkarmak. Oyuncunun varlığı, çevrede kalıcı anıtlar inşa ederek dünyayı geliştiren temel etken. Ormanın, oyuncunun yokluğunda hâlâ canlanıp canlanmayacağı ise merak uyandırıyor.
Bu oyun, Proteus ve Flower gibi deneyimsel oyunların fikirlerinden yola çıkarak, puan veya savaş unsurlarını içermiyor. Her adımda büyüyen bir dünya ve uzaktaki işaretlere dair ipuçları sunarak oyuncuları keşfe teşvik ediyor. Shape of the World, görev odaklı macera oyunlarına alternatif arayanlar için benzersiz bir deneyim sunuyor.